cases werkwijze over ons blog contact

Natuur & MilieuImpact creëren door verdieping op de juiste plek

Samen met onze technische partner Hike hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan het optimaliseren van natuurenmilieu.nl.

De diepte in

Aan de buitenkant zal je waarschijnlijk in eerste instantie niet veel opvallen, omdat de homepage niet is veranderd. Maar op dieper liggende pagina's hebben we een heel aantal verbeteringen doorgevoerd om zo de grootste impact te creëren.

We zijn gestart met een data-analyse en zagen dat Natuur & Milieu op specifieke onderwerpen veel bezoekers naar de site trekt. De blogs worden bijvoorbeeld heel erg veel gelezen. De content is goed en wordt ook goed gevonden, alleen de stap naar het lezen van meer gerelateerde content, of het bekijken wat Natuur & Milieu nog meer te bieden heeft, wordt door weinig bezoekers gezet.

Bottom-up

Hierom hebben we voor een bottom-up aanpak gekozen, waarbij we aan de slag zijn gegaan met het verbeteren van de diepst liggende detailpagina's met het meeste bezoek, om zo de bezoekers te bewegen van daaruit meer van de site te laten verkennen.

Concreet hebben we tijdens het ontwerp de volgende KPI's als uitgangspunt genomen: de bounce rate moet omlaag, en de engagement van de bezoekers moet omhoog. Daarnaast hebben we specifiek een aantal conversies bepaald die we willen verbeteren.

Op de juiste plek

We hebben in het ontwerp duidelijkere gebruikersflows aangebracht, met de juiste content en functionaliteit op de juiste plek. Hierdoor verlagen we de drempel voor de bezoeker om door te klikken, en zorgen we voor langer bezoek en meer activatie.

Heb jij ook een website of app die beter kan qua conversie en gebruiks­vriendelijkheid? Neem contact met ons op om te kijken wat wij hiervoor kunnen betekenen.Laat het ons weten